Graviditeten :)

När fick ni reda på att du var gravid? Hmm, mitten på december tror jag! :P
Var det planerat? Ja
Blev det en chock? Både ja och nej, en glädjechock :P
Hur gammal var du? 21
Hade du mycket halsbränna? Ja, riktigt mycket, bläää!
Mådde du illa under graviditeten? Till och från.
Hade du mycket foglossningar? En del, tyckte de var jobbigt att gå långt, då gjorde de ont!
Hade du någon hormonrand? Ja, fick det typ en vecka innan han kom.
Hade du sammandragningar? Några få små.
Har du fått bristningar? Inte en ända :)
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Hoppades på pojk, och de var det ju också ;)
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja, de sista veckorna var jag enorm :P
Hade du några speciella cravings? Ja, ALLT! Bytade typ en gång i veckan :P
Vad gillade du för mat? Ingen speciell ..
Någon maträtt du avskydde? nä, tror jag inte :s
Behövde du kissa ofta? Vääääldigt ofta :P
Hur mycket gick du upp i vikt? 14kg
Är du nöjd över din graviditet? Det är jag absolut, kunde bara haft mindre ont i ryggen :/
Var du rädd för förlossniningen? Nja, inte rädd. Mer nervös!
Hur ser du på graviditeten idag? Något som kan vara både jobbigt men ändå underbart!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville att vattnet skulle gå först och att förlossningen skulle vara snabb och smidig därefter. Men blev ju raa motsatsen ;P

 

FÖRLOSSNINGEN:
När startade din förlossning? Runt 17.00 den 25/8
Vilken vecka var du i? 43
Gick du över tiden? Ja, 19 hela dryga dagar!
Hur startade din förlossning? Fick bli igångsatt i 2 dagar, därefter kom det med dropp!
När åkte ni in? 24/8 8.00
Hur lång tid tog det? Från det att vi kom in på sjukhuset till han var ute, 36 tim 40 min.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Knappt 2 cm.
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Lustgas och EDA
Tyckte du att värkarna gjorde ont? Den smärtan är olidlig och fruktansvärd!
Grät du? Ja..
Skrek du? HAHA ja de gjorde jag :P
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Kom aldrig så långt :/
Hur lång tid tog krystvärkarna? Fick aldrig några!
Vem var med på din förlossning? Martin :)
Hade du ont efteråt? EFtersom jag blev snittad hade jag fruktansvärt ont i magen ja :(
Vad tyckte du var jobbigast? Stort set hela förslossningen och att gå över tiden :/
Var du rädd för något? När de blev akut kjejsarsnitt för att verken jag eller Bebis mådde bra så blev jag rädd där ett tag ja, att de inte skulle gå riktigt bra med någon av oss :/
Är du nöjd över din förlossning? JA, ut kom han ju :)
Blev du sydd? Ja, i magen :P
Dragen med sugklocka? Nej
Hade du någon nära med dig? Ja, Martin så klart :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0