ett sista inlägg innnan bebis?

Jag ska försöka skriva ett lång blogg inlägg nu, för de kanske blir det sista innan Kimbo tittat ut!
Var uppe på förlossningen igår med hopp om att dom skulle sätta igång mig eller göra ett kjejsarsnitt som de har spekulerats om.. Men icke! Med förhoppningar om att dom vill att förlossningen ska starta av sig själv skulle dom låta mig gå ytterligare två dagar till, så imorgon klockan 8 ska vi in på förlossningen och då ska dom väl testa sätta igång mig!.. Dom menar på att de är egentligen bättre att låta förlossningen starta av sig själv för då skulle man tydligen ha "bättre verkar" än om dom sätter igång en.. Och att göra kjejsarsnitt utan att ha testat föda normalt var tydligen inte heller något man ville! Jag ska vara helt ärlig och säga att just nu skiter jag i vilket, 17 dagar över tiden idag.. Gissa om de är drygt, jobbigt och ledsamt!? Just nu känns de inte alls som de skulle kunna hända något över huvud taget, man har liksom börjat ignorera det lite på ett sätt som inte går att förklara.. Givetvis längtar man till 10000, både jag och Martin.. Men de känns liksom så långt borta ändå :S
Vi hoppas i alla fall det går som de ska imorgon och att bebis vill titta ut imorgon kväll eller natt ! .. :)

Atlas är kvar ute hos Martins mormor och Morfar, där har han varit sedan Mikaels bortgång för att få occ på andra tankar, och då hade Helena Rocky ett tag.. Men han kom hem igen, sen igår när vi åkte till förlossningen tog Sussie honom. Men med tanke på vi fick komma hem igen så fick även Rocky de idag. Men eftersom vi ska iväg imorgon igen och förhoppningsvis föda barn så fick Rocky åka till Helenis idag igen.. Stackars Rocky, massa farande och flygande.. Men jag vet att han har det bra där han är och jag tackar verkligen för att jag och Martin har så fina vänner och familj som hjälper oss och ställer upp för oss .. <3

 

Annars idag så väckte jag Martin klockan 8 och gick ner och startade Kaffet som vanligt och efter de tog vi det lite lugnt sen åkte ut och lämnade dom fin a bilderna som Faca och Caroline hade tatt på Mikaels minnes stund på Vallåkra träffen. Eftersom jag är höggravid och allt är som de är kunde vi själva inte närvara där.. Så är väldigt tacksam att Carro och Faca fotade så fint! Så ja, vi var och lämnade dom fotona till Carina och tog några koppar kaffe sen åkte vi hem. Sen ringde Sussie och ville bjuda på glass så då åkte vi till sommarköket! Tack Kusin <3
Och efter det lämnades ju Rocky till Helena och vi fick ta en titt på deras lägenhet eftersom vi (slarvigt nog) inte gjort de tidigare. Myyysigt! =)

 

Idag/ikväll står städning på schemat, man vill ju komma hem till ett städat hus när man kommer hem från förlossningen med sitt lilla mirakel! Har hunnit med det mesta redan men dammsugning och moppning av golv är kvar och efter det ska jag ta och lägga mig i ett bad.. Och njuta av den sista lugna stunden för mig själv på väääligt väldigt länge!

Känns lite overkligt att faktiskt veta att jag och Martin snart kommer vara: Mamma Sarah och Pappa Martin ! ;P
Dock vet jag att Martin kommer bli världens bästa pappa, utan tvekan! ..
En egen liten familj att mysa med om kvällarna, kommer vara så otroligt underbart! <3


Mikael Magnuson, vi vet att du vakar över oss dag som natt! Vi vet att du är i himmelriket och att du mår bra där du är.. Du är så otroligt saknad, och de gör så ont i hjärtat att se din familj ha så ont! Du som var så stolt du skulle bli farbror, vi vet att du pratade om det uppe på jobb i Norge och att du snart skulle få komma hem och träffa honom.. De gör så ont.. Finns inga ord!
Sov gott kära Mikael, 19891218 - 20110815 !



Kommentarer
Postat av: Helena

Först blev jag glad & sen blev jag ledsen av detta inlägg :s usch usch usch ! Hoppas att han kommer i morgon & jag står redo och lilla Rocky har det bra här så länge som det behövs :) Håller alla fingrar och tår för att det kommer igång i morgon :) Love You !

2011-08-23 @ 18:25:05
URL: http://helenasjolund.blogg.se/
Postat av: faster ingrid

Tråkigt med Martin bror.

Hoppas att det blir till att föda i morgon.

Ha det bra kramar till er båda eller är det kanske redan tre

2011-08-23 @ 18:51:38
Postat av: Anonym

Tack faster Ingrid! Nej ingen bebis än men kommer väl förhoppningsvis imorgon :) många kramar

2011-08-23 @ 19:14:10
Postat av: Helena

Och jag glömde säga att på den sista bilden tror jag att du är liiite rund under fötterna ;) Känner allt igen det där smilet och det lär dyka upp igen när du slutat amma ;) haha

2011-08-23 @ 19:57:19
URL: http://helenasjolund.blogg.se/
Postat av: syster...

Håller med helena både glädje och sorg att läsa detta inlägg, Men otroligt fint skrivit... Håller alla tummar och tår att lilleman tittar ut i morron =) kramizz

2011-08-23 @ 20:02:23
Postat av: Tintin

Hejhej! =) Vad roligt att du kikade in på min blogg! ja, Linus berättade att ni gått över tiden. Men han sa att du skulle sättas igång som igår, så har frågat honom hela tiden här! ;p. Kan tänka mig att ni går på helspänn där hemma nu, när ni med säkerhet vet att lillen tittar ut imorgon! Skönt för er! Nej, vi vet inte kön, det får bli en överraskning. Men har haft en känsla av att det är en liten flicka hela tiden, men vi får se! Lika kul vilket som =) Hoppas att allt går bra imorgon, om han inte bestämmer sig för att titta ut inatt! =) Lycka till!/ Tintin

2011-08-23 @ 21:25:16
URL: http://tintinisabella.babyblogg.se
Postat av: tintin

Oj funkade inte ens en sådan runda? :D Det är nock en riktigt envis liten bebis du har i din mage! ;p. Vi provar på allt här hemma, men än så länge har jag ju inte nått bf datumet. Så får väl vara lite tålmodig! =)) Nu ska jag spana på webbisar här hela dagen tills er lille bebbe kommit upp! Än en gång, lycka till idag!

2011-08-24 @ 07:39:22
URL: http://tintinisabella.babyblogg.se
Postat av: Ulrika

ni kommer att bli världens bästa mamma & pappa! och Mikael han kommer vaka över er & Kimbo, utan tvekan snäckan! lycka till idag, hoppas att prinsen väljer och titta ut snart. kramar! <3

2011-08-24 @ 12:14:46
Postat av: Anonym

Tack snäckan! Ja de är en envis rackare men vi hoppas också på idag, eller i natt! Redan lite jobbigt faktiskt fast de riktiga verkarna inte kommit igång än :s men men.. Den som väntat på nått gott ...... ;) <3

2011-08-24 @ 16:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0