svinifluensan ,

Åh nu ska jag berätta, alla e så nyfikna.. Och jaa.. Jag har fått svininfluensan, och tro mig .. De e inte så jävla stort som alla tror!

Jag började känna mig krasslig redan i Fredes när vi skulle ha vår tjejkväll, men de struntade jag ju fullständigt i.. För ut skulle jag iallafall.. Hahah ! Innan vi hann sticka ut kom hans och störde i vår tjejkväll, han hade stuckit hem från HG för att han mådde dåligt han med.. Men det blev utgång för min och tjejernas del, och trevligt var det...

Men när jag vaknade upp i Lördes kände jag mig fruktansvärt sjuk, näsan rann och jag kallsvettades som en gris.. Trodde jag hade åkt på en vanlig förkyldning, och de har jag strtt hela tiden.. Men ju mer tiden gick, ju mer feber fick jag.. Ohc i förrgår natt vaknade jag av att jag knappt fick luft, jag grät och skrek och hade mig, som när ett litet barn får kolik typ :S och hostade som tusan gjorde jag,.. Jag var jätterädd, och hans som är lika sjuk som jag blev rädd, och jag trodde seriöst jag skulle dö.. JAg vntae stort sett bara på att hans skulle ringa ambulansen, men trotts att han själv mådde dåligt lugnade han ner mig och till sist kunde jag krypa ner under täcket igen..

Men när jag vaknade dagen efter så hostade jag och febern gick inte ner.. Igå hostade jag så mycket så jag kräkte 3 ggr när jag och Hans var ute med Rocky, så idag beslutade jag mig för att gå till läkaren.. Ringde halv 12, fick tid klockan 1..

Efter läkaren ställt några frågor o m hur jag mådde och jag hade hostat upp lite svar till honom så gav han mig en konstig blick och sa jag kmmer snart, när han kom tillbaka såg han ut som en människa i rymden, typ.. Han hade sån mask för munnen och var iklädd en konstig blå dräkt, alla prver fick han ta för tydligen fick inte sköterskorna komma in till mig, så dom stod utanför och väntade..

Och ja, jag hade ju svinifluensan, så när jag skulle gå därifrån så fick jag gå ut via nödutgången, jag fick inte gå ut den vanliga vägen ovh de känndes ju,. Hmm, Snäll?! , jag kännde mig som ett fucking UFO !

Pappa hade ju kört mig dit, så han skulle köra mig hem.. Kännde mig lite dum att sitta där breve han och veta att jag har svinfluensan, jag vill ju inte smitta någon.. Men de har jag redan lyckats göra tydligen ! :S

Så nu e jag hemma och kurerar mig, och efter ett samtal till Sjukvärdsrådgivningen så skulle inte hans ta sig till enläkare, utan utgå från att han också har det.. Så nu får vi ligga här båda två, isolreade tills det går över helt enkelt ! .. KÄNNS JU SÅDDÄÄÄÄR!!!

Och det här med vaccinet.. Nu när jag fått influyensan är jag tydligen inum mot detta, men även om jag inte fått influensan så skulle jag inte tagit vaccinet, min bror har forskat lite i detta vaccin och för er sm vill veta km han fram till följande:

Detta vaccin har varit ute tidigare (1976) då vi hade en liknande "pandemi".

Resultatet av vaccinet var att 400 fler dog pga. vaccinet. Men nu när läkemedelstillverkare
Var tvungna att få fram ett vaccin snabbt pga. hysterin så släppte de ut samma vaccin igen, men med ett krav. Och det var att de inte skulle hållas ansvariga för konsekvenserna.. Ett mail gick ut till alla annställda på läkemedelsföretaget om att de inte skulle ta vaccinet och att de skulle uppmana nära och kära att avstå från det... Vaccinet innehåller tiomersal som är kvicksilver som ite är bra för våra kroppar !

 

lycka till med ifluensan, nu ska jag sova ! :)

 

Puss/diva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0