att inte röka dödar! .... det sociala livet!



- Ni ska veta att det tar emot sjukt mycket att skriva detta blogg inlägg, men jag känner ett stort MÅSTE !

Eftersom jag vet att en stor del av min familj och måga av mina vänner läser så känner jag väl att de är bättre att ta detta här än att sitta och förtrycka sig inför varje person.. Speciellt då min familj !

Det här med rökning, jag ska komma till poängen med detta inlägg med en gång.. Jag social rökar, om man nu kan kalla det så, jag kallar iallafall det så.. Feströka, ja det gör man ju och det kan jag inte sticka under stol med. Men jag rökar även när jag umgås med mina vänner, och snackar lite skit. 99,9 % av mina vänner röker, så det kanske är förståligt!
Jag skulle dock ALDRIG kunna tända en cigarett i mitt eget sällskap, om det inte är så att jag är väldigt ledsen, arg och mår dåligt.. Jag kallar inte heller det grupptryck, för detta är mitt eget val. Jag är 20 år gammal, en vuxen människa och jag bestämmer över mig själv! Missförstå mig inte för det är inte så att jag stor röker så fort jag är med mina vänner, utan en cigarett då och då ! Och jag hade kunnat sluta utan problem, för jag är inte beroende. Men som min rubrik lyder, så känns det som att om man inte röker nuförtiden kan man lika bra sitta i ett hörn! Det dödar liksom ens sociala liv på något sätt ! JA ni för tycka att jag är förvirrad över vilka åsikter jag har. Men det är såhär det är..

Och speciellt nu när jag vet att större delen av min familj läser, dom får hata mig hur mycket dom vill ! Men det är såhär jag funkar och ingen människa ska kunna betsämma över mig. JAg älskar min familj och jag hoppas dom älskar mig lika mycket ! Majoriteten i min familj är rökare, beroende rökare ! Och jag respekterar inte dom mindre för det ! ..

Jag vill inte att NÅGON kommenterar detta inlägg rakt i mitt ansikte, utan ta det som det är och vill ni slänga in en kommentar. Gör det här i bloggen !.. Jag vet att många är besvikna, men som sagt .. Rökare rökar ett paket om dagen, jag kanske ett paket i månaden. Och det är liiite skillnad faktiskt ! tycker jag..

Så förlåt mamma, pappa, syskon, släkt och vänner ! .. MEn detta är jag, ta mig som jag är !

ÄLSKAR ER ! Och nu när detta är skrivit känns det skönt, för förr eller sensre skulle folk ändå få veta det, om dom inte redan förstått det ! Och anledningen att jag inte sagt detta tidigare är för att det finns EN person jag inte vill ska veta, och eftersom han är gammal ng att inte ens veta vad en blogg är så vet jag att han inte läser heller. Och jag hoppas verkligen inte någon berättar för min MORFAR! , .. Nu får man bara ta koncekvenseran i efterhand. Men som sagt jag är vuxen !


hej då allihopa , vink vink ! :)

Kommentarer
Postat av: Hilajna.

Din familj kommer älska dig ovillkorslöst vilka val i livet du än gör. :)

2009-03-15 @ 22:43:31
URL: http://helenaskog.blogg.se/
Postat av: syster yster

:) lov ya

2009-03-16 @ 07:33:59
Postat av: My

Jag tror familjen accepterar det, och du har en viss poäng där med det sociala. Kan säga att jag röker också, för att vara social ibland. Men jag är inte beroende för det :)

2009-03-16 @ 07:49:57
URL: http://mylika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0