vi går mot juletider !

Ja, nu märks det att det är Jul, vart man än går präglas
hus, butiker m.m. med massa granar och skit, rätt mysigt ändå.Skulle och Handla mina julstrumpor idag, jättemysiga sockor man kan ha under stövlar nu när de e kallt , men så klart var dom slut. Ännu mer irriterande när man hade en rabattcheck på 25% , men men.. Får leta efter dom någon annanstanns, för jag ska ha dom. Dom e sååååå fina, kolla själv .. Hur kan man motstå dessa? --- >

Innan idag började jag fundera på ensamhet, jag körde ner mot Tropical Beach och den piren där, när jag såg en ensam man stå och kolla ut mot havet, det gjorde mig ledsen. Hur ska jag kunna veta vad han gjorde där? Tänk så är han helt ensam i livet och inte har någon anhörig, eller har han kanske valt att leva så? Eller är han bara en gubbe som har fru, barn och barnbarn, men bara är ute för lite frisk luft. Jag blev ledsen när jag såg honom! Jag ville bara gå och ge han en kram ! Jag vills å gärna veta vad han tycker om livet, om det är ensamt, underbart eller bara något man måste gå igenom. Usch, blir helt snurrig av huvudet att tänka på detta, inte nog med det.. När man börjat tänka i vissa banor så fortsätter allt, tänk så många som faktiskt kommer sitta ensamma över hela julen, ingen att fira den med.. och här står jag, med beslutsångest över att jag inte vet var jag ska vara på Julafton för man har 1000 ställen att åka till.. Jag blir ledsen över detta, mycket ledsen! Jag tycker det skulle vara förnjudet att vara ensam på julen.. Skratta åt mig om ni vill, men efter jag såg den här mannen, såg jag ett helt gäng fiskmåsar som bara gick runder och såg dumma ut, och dom då.. Dom kan bara flyga runder som vanligt när det är jul, ingen gran, ingen god mat, och definitivt ingen värme ! Usch .. Nog om detta innan jag gråter ihjäl mig här framför datorn!

Jag köpte en julgran idag, tro det eller ej.. Men jag har äntligen fått min efterlängtade VITA julgran , och gud vad bra det blev. Blev lite dyrare än jag trodde , men vafan.. Jag har fått min vita julgran , kolla själv , visst är den bara helt underbar!

Idag skulle min mormor fyllt år, jag saknar henne jättemycket! Mamma och jag var där och satte blommor, hon var verkligen diamanten i mitt liv , och vi saknar henne oerhört! 7 år sedan, men tiden går fort!
Mormor, jag saknar dig!

Jag älskar Hans och Rocky, och mamma och pappa !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0